De eerste 5 seconden
Een website kan heel mooi zijn en technisch goed gebouwd. Een website is echter pas goed als deze de doelen haalt die je ermee beoogd. In de meeste gevallen is de site bedoeld om (potentiele)klanten te voorzien van informatie op een zodanige manier dat ze tot actie over gaan: contact opnemen, iets kopen of iets aanvragen. Of dit lukt hangt af van de aansluiting die je met je propositie in de eerste 5 seconden weet te maken met een bezoeker op je website. Weet je hem dan voldoende aan te spreken?

verblijfstijd pagina

Hoe zorg ik ervoor dat bezoekers langer op mijn website blijven?

Maak je website interessant genoeg om lang te blijven. Is er voldoende te zien en te beleven? Raakt de boodschap me bij mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn “probleem”?

4 simpele tips die altijd werken:

TIP 1: KNOPPEN

Maak voor je website bezoekers duidelijk wat ze moeten doen, op welke knoppen ze kunnen klikken op je site of waar ze iets kunnen invullen en aanvragen. Kies voor deze call to actions afwijkende kleuren die opvallen en liefst buiten de kleuren van je huisstijl en webpagina vallen. Als bezoekers meer klikken, blijven ze langer op je site en stijgt ook de kans dat ze iets bij je kopen.

TIP 2: KOPPEN

Maak met duidelijke koppen het lezen van je site makkelijk. Laat mensen in enkele seconden je site scannen door de koppen te lezen. Alle koppen bij elkaar zouden de lezer een goed beeld moeten geven over je mogelijke toegevoegde waarde voor hem. Hierop beslist de bezoeker of hij langer blijft en verder wil lezen.

TIP 3: CONTENT

Ben in je content to the point. Mensen lezen liefst maar weinig op internet. Benadruk vooral bij alles wat je vertelt, wat de lezer hieraan heeft. De lezer is op zoek naar een oplossing voor zijn “probleem” en jij helpt hem deze te vinden. Niet door wat je doet of hoe je dat doet, maar door wat dat voor je klanten betekent.

TIP 4: VIDEO’S

Nog beter werken video’s op je site. Waar mensen niet graag online lange teksten lezen, kijken ze wel heel graag korte filmpjes. Hierin kun je heel goed je inhoud kwijt en tevens zorgen voor een juiste toonzetting en gevoel.

Zet je filmpjes wel eerst op YouTube of Vimeo voordat je ze op je website plaatst om te voorkomen dat je website er erg traag van wordt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *